علوم و اصول مورد نیاز در نظافت
نوشته شده توسط : امیری

در سرتاسر این کره ی خاکی هرفردی برای شروع نظافت نیاز به علوم و اصولی خواهد داشت که بتواند نظافتی صحیح و با کیفیت و بی خطر انجام دهد.

 

ره پاکان 

نظافت راه پله،نظافت منزل 

اصول نظافت

در سرتاسر این کره ی خاکی ، افرادی که می خواهد نظافت منزل ، نظافت راه پله ، نظافت محل کار یا هرمحل دیگر را انجام دهند ، برای یک نظافت ایده آل می بایست آگاهی وشناخت کامل به اصول نظافت داشته باشند در غیر اینصورت نظافتی بی کیفیت همراه با حال ناخوشایندی نصیبشان می شود.

تمیزی بی نقص و دلچسب ، محیطی آرامش بخش وشاداب با فراگیری دو رکن اصول نظافت امکان پذیر می گردد ، این دو رکن مهم " سلامت نظافت " و " مهارت نظافت " می باشند که لازم و ملذوم اصول نظافت می باشند.

قبل از شناخت این دو رکن می بایست بدانید از چه زمانی و چرا فراگیری اصول نظافت امری مهم و لازم گردید.

 در مجامع بزرگ به دلیل صنعتی شدن و اشتغال خانم ها در  کنار آقایان ، شکل زندگی اکثریت این مجامع از حالت سنتی به حالت مدرن تبدیل گردیدند و با این مدرن شدن زندگی ، شکل منازل ، ادارات ، محل کار و... زندگی دستخوش تغییرات زیادی گردید، و نیاز به فراگیری اصول نظافت بیشتر از هر زمانی در این مجامع احساس گردید.

ابزار نظافتی پیشرفته ای اختراع گردید ، و مواد شوینده روز به روز جدیدتر و قوی تر گردیدند ، تا زمان نظافت پائین تر بیاید و سرعت و کیفیت نظافت بالاتر برود.

 

سلامت نظافت

اگر خواستار این هستیم که نظافتی بی خطر را تجربه کنیم ، قطعا نیازمند شناخت کافی از سلامت نظافت می باشیم .       دو عامل مهم در سلامت نظافت " پزشکی نظافت و ایمنی نظافت " می باشد.

بیماری های ویروسی ، بیماری های ریوی و تنفسی ، بیماری های پوستی ، اختلالات روانی یا افسردگی ، حساسیت وآلرژی  دردهای مضمن عضلانی ، بیماری های عفونی و دیگر بیماری ها در صورت عدم آگاهی افراد مرتبط با فعالیت نظافتی با مباحث پزشکی نظافت را بطور جدی تهدید می نماید.

همچنین آسیب هایی چون برق گرفتگی ، افتادن از ارتفاع و جراحات ناشی از آن ، شکستگی استخوان ، خرابی وسایل منزل یا محل کار ، مشکلات تنفسی ناشی از بخار مواد شوینده و... همگی مواردی هستند که با شناخت کامل مباحث ایمنی نظافت ، فرد یا افراد مرتبط با نظافت می توانند با خیالی آسوده به کارخود ادامه داده و از فعالیت خود لذت ببرند.

 

 مهارت نظافت

این موضوع که چه ابزاری و چه مواد شوینده ای ، چه وقت و چگونه  در نظافت منزل ، نظافت راه پله ، نظافت محل کار و... استفاده گردد ، امری بسیار ضروری و مهم می باشد که همگی این امور در شناخت مهارت نظافت جمع می گردد.

با شناخت و یادگیری مهارت نظافت می توان از هدر رفتن مواد شوینده ، خرابی ابزار نظافتی ، هدر رفتن وقت و زمان ، خستگی بیش از اندازه ناشی از حرکت های اشتباه یا دوباره کاری و... جلوگیری نمود.

ابزار شناسی ، مواد شناسی ، ترتیب شناسی و روش صحیح نظافت چهار اصل مهم در مهارت نظافت می باشند.

تمام مباحث بیان شده ، حاصل مشاهدات اتفاقات متعددی هستند که در امر نظافت رخ داده و می دهد.

خوب است بدانید کار نظافت در تئوری شاید ساده ترین کار بنظر برسد ولی در عمل و واقعیت امری تخصصی و پیچیده می باشد.

بدون شناخت و تجربه نمی توان از پس نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار و... برآمد و حتی ممکن است خسارات جبران ناپذیری برای فرد یا افراد بیشتری پیش بیاید. یادمان باشد که پیش گیری بهتر از درمان است.

بنابراین پیشنهاد می کنیم به نظافت علمی بنگرید تا از آن لذت ببرید و از تمام خطرات و مضرات نظافت در امان باشید.

 

ره پاکان





:: برچسب‌ها: نظافت منزل , نظافت راه پله , شرکت خدماتی , شرکت نظافتی , نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: